Opći uvjeti poslovanja:

 

1. Društvo Galeb 1950 d.o.o. registrirano je kod Trgovačkog suda u Zagrebu pod poslovnim brojem subjekta 04311388, OIB: 82998606548.

Ovi opći uvjeti poslovanja propisuju uvjete i pravila korištenja usluga koje Galeb 1950 d.o.o. (dalje u tekstu Društvo) pruža u okviru obavljanja registrirane djelatnosti (usluge pranja, kemijskog čišćenja, bojanja, krojačkih popravaka, peglanja, impregniranja).

Ovim Općim uvjetima poslovanja određuju se odnosi između Društva, kao pružatelja usluga, s jedne strane i korisnika usluga, s druge strane.

Korištenjem usluga, odnosno preuzimanjem Primke korisnici iskazuju da se u cjelosti slažu s ovim Općim uvjetima poslovanja.

p

2. Tijekom dosadašnjeg iskustva i tradicije , svi predmeti koji su zaprimljeni u svrhu pružanja usluga Društvo tretira prema visokim standardima kvalitete i pravilima struke, suvremenom tehnologijom i profesionalnim sredstvima od strane tehnologa te ostalog stručnog i educiranog osoblja.

p

3. Uzimajući u obzir delikatnost i specifičnost usluga koje društvo pruža, molimo da prije odabira usluge uzmete u obzir sljedeće elemente koji se odnose na karakteristike predmeta za koje naručujete usluge.

3.1 U Tablici 1. možete pronaći podatke o procjeni tj. životnom trajanju pojedinih predmeta:

Vrsta odjeće

Prosječan vijek trajanja

Do 1 godine

1 do 2 godine

2 do 3 godine

3 do 4 godine

4 do 5 godina

Odijelo, sako

4

80,00%

60,00%

40,00%

20,00%

 

Hlače, suknja, košulja, majica

3

70,00%

40,00%

20,00%

 

Bluza, haljina

3

70,00%

40,00%

20,00%

 

Kaput, jakna

4

80,00%

60,00%

40,00%

20,00%

 

Tepisi

5

50,00%

40,00%

30,00%

20,00%

10,00%

Zavjese

5

50,00%

40,00%

30,00%

20,00%

10,00%

Popluni, deke

5

80,00%

60,00%

40,00%

30,00%

20,00%

Glatke i velur kože

5

80,00%

60,00%

40,00%

30,00%

20,00%

 

3.2. Društvo ne odgovara za remene, kopče, privjeske, zatvarače i druge aplikacije. Navedeni dodatci često nemaju upute za održavanje na ušivenoj deklaraciji, zbog nekvalitetnog materijala od kojeg su napravljeni. U procesu kemijskog čišćenja Društvo ne može sa sigurnošću znati što će se dogoditi sa navedenim aplikacijama, stoga za isto ne odgovara.

3.3. Ukoliko predmet tj primka nema ušivenu deklaraciju, Društvo će je preuzeti na postupanje jedino i isključivo na odgovornost korisnika.

3.4. Na mjestima povećane izloženosti materijala te uslijed mehaničkog trenja (donji dio hlača, laktovi kod sakoa) dolazi do povećanog sjaja. Prilikom kemijskog čišćenja i naknadnog peglanja navedeno se ne može ublažiti jer se radi o dotrajalosti materijala, za koji Društo ne odgovara.

3.5. Ukoliko proizvođač odjevnog predmeta nije poštivao pravila i uvjete lijepljenja sloja međupostave na frontalnim djelovima odjeće, prilikom kemijskog čišćenja može doći do odljepljenja flizelina što se očituje nastanku mjehurića na površini tkanine. Navedeno se ne može ublažiti ni smanjiti, te za ovakve nedostatke je kriv Proizvođač te samim time Društvo ne snosi nikakvu odgovornost.

3.6. Podatci na ušivenim etiketama tj deklaracijama moraju odgovarati stvarnom predmetu za koji se vrši usluga. Proizvođač je odgovoran za točnost navedenih podataka. Podatci na deklaraciji moraju se odnositi na cijeli odjevni predmet, uključujući gumbe i sastavne dijelove odjevnog predmeta (perlice, šljokice, patente, umjetno/pravo krzno, gumbe i sl.) pri čemu se može računati na nastanak oštećenja. Ako su podatci na deklaraciji pogrešno navedeni, za nastala oštećenja prilikom čišćenja je odgovoran Proizvođač.

3.7. Elastinska vlakna (npr. na sakou ili hlačama od odijela i dr.) gube svoju elastičnost, može doći do kidanja niti. Društvo ne snosi odgovornost za nastali problem.

3.8. Mehanička oštećenja koja postanu vidljiva nakon izvršene usluge najčešće nisu od procesa čišćenja nego je riječ o poderanim mjestima od nošenja ili izvučenim nitima, koje su tijekom čišćenja došle jače do izražaja te Društvo ne snosi odgovornost za nastanak ovakve posljedice.

3.9. Do promjene obojenja, posivljenja ili nestanka boje najčešće dolazi zbog nedovoljne postojanosti obojenja na otapalo (za kemijsko čišćenje) ili vodu (pranje). Ukoliko dođe do nastalih promjena prilikom obrade odjeće radi se o nedovoljnoj kvaliteti materijala ili su pak pogrešno navedeni podatci na deklaraciji. Za ovakve situacije Društvo ne snosi odgovornost.

3.10. U promjenu obojenja ubraja se i blijeđenje tona uzrokovano izlaganju svjetlu. Ove promjene nisu uzrokovane čišćenjem nego iste nakon čišćenja postaju uočljivije. One nastaju zbog dugotrajne uporabe ili zbog slabe postojanosti na svjetlo. Jako su izražene kod zavjesa ili sličnih materijala zbog duže izloženosti na svjetlu. Može doći i do oštećenja vlakana, koji postaje uočljiviji nakon kemijskog čišćenja. Za navedene nedostatke Društvo ne snosi odgovornost.

3.11. Ako je odjevni predmet bio napadnut mikroorganizmima (znoj, mrlje od soka, sladoleda i sl.) mrlje nastale na mjjestu rasta kolonija ne mogu se ukloniti, ali u čišćenju može doći do promjene boje. Za ovakve nedostatke Društvo ne snosi odgovornost.

3.12. Prilikom predaje odjeće zaprljane krvlju, Društvo uzima za pravo naplatiti čišćenje 50% većom cijenom zbog složenosti postupka. Kod sakoa i hlača od odijela koji se tretiraju kemijskim čišćenjem, potrebno je više tretmana obrade. Ukoliko dođe do promjene obojenja ili izbjeljenosti materijala Društvo ne snosi odgovornost.

3.13. Rok za reklamaciju odjevnih predmeta je 24h. Ukoliko Korisnik ne reklamira odjevni predmet u roku 24h, Društo ne preuzima više odjevni predmet na daljnju obradu.

3.14. Ukoliko predani odjevni predmet Korisnika treba biti gotov unutar 48h, Društvo uzima za pravo naplatiti istu uslugu 50% većom cijenom.

p

ZAVJESE

4. Zavjese su vrsta tekstila koje dugotrajnim izlaganjem različitim utjecajima (sunčevoj svjetlosti, toplini grijućih elemenata, prašini, dimu…) mogu promijeniti boju i svojstva. Određena oštećenja poput promjene boje, oštećenja poput žutila, pucanja materijala mogu biti vidljiva tek nakon procesa čišćenja/pranja. Za nedostatke Društvo ne snosi odgovornost.

p

BOJANJE

5. Društvo preuzima samo predmete od prirodnih vlakana (pamuk i lan), sa malim udjelom umjetnog vlakna.

5.1. Proces bojanja se vrši na temperaturi od 90 stupnjeva.

5.2. Kod odjevnih predmeta koje imaju podstavu, može doći do gužvanja, oštećenja, sakupljanja materijala te nejednakog obojenja. Takvi predmeti se ne mogu peglati.

5.3. Ukoliko je na odjevnom predmetu došlo do djelovanja nekog agresivnog sredstva, velika je vjerovatnost da na tom mjestu neće doći do obojenja (ovisno je li mrlja površinska ili dubinska).

5.4. Prilikom bojanja odjeće, masne mrlje koje prethodno nisu uklonjene neće se obojati te postoji mogućnost da samim procesom se pogorša postojeće stanje.

5.5. Ako se na odjeći, između ostalog, nalazi i sintetički konac isti se neće obojati.

5.6. Društvo uzima za pravo isporučiti obojanu odjeću u roku 2 tjedna.

5.7. Odabirom korištenja naših usluga, svjesno pristajete na sve uvjete i upoznati ste sa mogućim rizicima.

p

KOŽA

6. Prava koža je porozna, upija i propušta tjelesne tekućine, slabo upija vodu, ima odličnu elastičnost i pri većim oštećenjima pokazuje dobru mehaničku čvrstoću. Samo čišćenje kožnih odjevnih predmeta se razlikuje od čišćenja običnog tekstila.

6.1. Kožni odjevni predmeti, obuća i modni dodaci rade se iz koža različitih životinja, stoga čišćenje takvih predmeta zahtjeva različite postupke u obradi.

6.2. Neke značajke kože mogu postati vidljive tek nakon obrade. Koža može:

 

    • postati neotporna zbog gubitka završne obrade

    • postati dodatno uprljana zbog odljepljivanja ljepila

    • sadržavati pukotine, rupice od šivanja koje se ne moraju odmah vidjeti zbog zaprljanja

    • sadržavati mrlje koje su tretirane kod kuće (krv, ljepilo, kemijska olovka, lak) koje se ponekad neće moći ukloniti

    • biti obojena bojilom koje nije otporno na uvjete čišćenja pa obuća može promijeniti boju

    • biti spajana od više dijelova i više vrsta kože različitih boja zbog čega, nakon čišćenja, može doći do vidljivih razlika u obojenju

    • sadržavati neugodne mirise koji se mogu zadržavati i nakon čišćenja.

6.3. Prilikom bojanja glatke kože, koža se može dodatno ukrutiti. Ova pojava se umanjuje nošenjem i mehaničkim gibanjem.

6.4. Društvo ne garantira za:

 

    • kvalitetu kože od koje je predmet sačinjen

    • kvalitetu boje

    • odstranjivanje svih zaprljanja pogotovo onih nastalih od plave boje sa jeans odjevnih predmeta

    • odstranjivanje svih mrlja na tektilnom dijelu i podstavi.

6.5. Društvo uzima za pravo na isporuku čišćenja/bojanja kožne odjeće i obuće u roku od 3 tjedna. Prilikom predaje kožnih odjevnih predmeta potvrđujete da ste u cjelosti upoznati sa postupkom čišćenja i mogućim rizicima te na iste pristajete.

p

TEPISI

7. Prilikom čišćenja tepiha nemoguće je u potpunosti ukloniti zaprljanja od krvi, tinte, boje, urina, kave i sl.

7.1. Miris urina kućnih ljubimaca nije moguće u potpunosti ukloniti.

7.2. Kod čupavih tepiha nemoguće je u potpunosti ukloniti životinjske i ostale dlake, te postoji mogućnost da se nakon čišćenja i dalje truse.

7.3. Kod vunenih, svilenih i unikatnih tepiha linjanje vlakana je normalna pojava, ovisi o kvaliteti vlakana i načinu izrade tepiha. Sasvim je normalno da se linja 10% ukupne težine vunenog tepiha.

7.4. Prilikom čišćenja ili pranja tepiha sa tvrdim dnom, može doći do odljepljivanja poruba ili prodiranja ljepila na lice ili naličje tepiha.

7.5. Nakon procesa pranja/čišćenja do izražaja mogu doći:

 

    • oštećenja nastala od grijaćih tijela

    • oštećenja nastala od izlaganja sunčevom svjetlu

    • polegnuta vlakna od stajanja namještaja na njemu

    • oštećenja nastala od hodanja

7.6. Društvo uzima za pravo na isporuku tepiha u roku od 3 tjedna.

p

8. Prema do sada navedenim točkama Općih uvjeta Korisnik se slaže da neće smatrati Društvo odgovornim, niti će tražiti naknadu štete u slučajevima u kojima Društvo ne može biti odgovorno za nastalu štetu.

8.1. Društvo nije odgovorno za štetu i isključuje se za:

 

    • oštećenje, slabost materijala, greške na materijalu koje nisu uočljive prije procesa čišćenja ili pranja

    • tretiranje odjevnih predmeta bez deklaracije

    • tretiranje odjevnih predmeta s ušivenom deklaracijom koja ne odgovara pravilnom održavanju predmeta

    • tretiranje odjevnih predmeta loše postojanosti obojenja materijala pri čemu je moguć prelazak boje sa jednog na drugi dio

    • tretiranje odjevnih predmeta sa prirodnim krznom, koje ovisno o starosti i kvaliteti nije postojano u procesu kemijskog čišćenja dozvoljeno prema ušivenoj deklaraciji

    • za prirodno ili mjetno krzno koje se ne može odvojiti od odjevnog predmeta (kapuljače, orukavlje, zatvarači na džepovima i sl.) koje nije postojano u procesu kemijskog čišćenja, a prema ušivenoj deklaraciji ne odgovaraju stvarnom predmetu slijedom čega za iste Društvo ne odgovara več proizvođač

    • dotrajalost i izlizanost odjevnog predmeta, koje rezultira sjajem (laktovi na sakou ili sjaj na hlačama od odijela)

    • tretiranje predmeta sa aplikacijama (perlice, gumbi, šljokice, zatvarači, remeni, pojas)

    • tretiranje jakni koje imaju skaj na bio kojem dijelu jakne, a koje je nemoguće zaštititi

p

9. Prilikom odabira usluge i zaprimanja predmeta u obradu djelatnici Društva će zajedno sa Korisnikom izvršiti detaljan pregled predanog odjevnog predmeta. Korisnik je dužan obavijestiti djelatnika koji preuzima odjevni predmet o stanju predmeta.

9.1. Zbog izbjegavanja svake sumnje kako u trenutku zaprimanja, unatoč educiranosti djelatnika Društva, nije moguće uočiti sve nepravilnosti na predmetu (starost odjeće, mrlje, netočni podaci na deklaraciji i sl.) Društvo ne snosi odgovornost za nedostatke koji se pokažu postojani u trenutku predaje predmeta.

9.2. Ukoliko predani odjevni predmet ne sadrži ušivenu deklaraciju, Društvo uzima za pravo zatražiti od Korisnika pismeni pristanak, ali isključivo na odgovornost samog Korisnika.

9.3. Ako se prilikom predaje odjevnog predmeta primjete nedostatci ili potencijalni rizici, osoblje Društva će upozoriti korisnika na isto te će se o tome napraviti Zapisnik. Zapisnik sadrži podatke u kojima Korisnik pristaje na obradu na vlastitu odgovornost, te samim time Drutvo ne snosi odgovornost prilikom tretiranja istog.

9.3. Ako se prilikom predaje odjevnog predmeta primjete nedostatci ili potencijalni rizici, osoblje Društva će upozoriti korisnika na isto te će se o tome napraviti Zapisnik. Zapisnik sadrži podatke u kojima Korisnik pristaje na obradu na vlastitu odgovornost, te samim time Drutvo ne snosi odgovornost prilikom tretiranja istog.

9.4. Ukoliko se uoče nedostatci prilikom same obrade (kemijskog čišćenja, pranja, bojanja i sl.) odjevnog predmeta Društvo će prestati sa postupkom, djelatnik će kontaktiati Korisnika i od njega zatražiti uputu ili dati savjet o daljnjem postupanju. Daljnja obrada i usluga se vrši na odgovornost Korisnika i Društvo ne snosi odgovornost ukoliko dođe do štete. Po izvršenoj usluzi Korisnik je dužan pregledati predani odjevni predmet. Nakon što Korisnik pregleda i preuzme odjevni predmet nad kojim je izvršena usluga, Društvo ne odgovara za nedostatke koji su se mogli uočiti uobičajnim pregledom.

Korisnik, ukoliko je nezadovoljan, može podnijeti prigovor koji može biti pismeni ili usmeni u roku od 24 sata. U slučaju da je Korisnik nezadovoljan uslugom, djelatnik Društva će detaljno pregledati odjevni predmet i ukoliko nije moguće na licu mjesta poslati u sjedište Društva na daljnju obradu.

Reklamacija Korisnika biti će obrađena sukladno pravilima struke. Korisnik će biti obavješten u roku od 15 dana od dana podnošenja reklamacije. Društvo će kontaktirati Korisnika po završetku istrage reklamacije. Korisnik je dužan u roku 30 dana preuzeti odjevni predmet, ukoliko Korisnik ne preuzme odjevni predmet u roku 60 dana Društo može raspolagati s istim. U slučaju da se utvrdi da je nastala šteta uzrokovana uslugom Društva, Društvo će Korisniku nadoknaditi štetu u visini tržišne vrijednosti predmeta, uzimajući u obzir starost predmeta, daljnoj nosivosti, veličini nastale pukotine ili nastale mrlje i sl.

9.5. U slučaju da Korisnik nije zadovoljan uslugom čišćenja (u roku 24h), Društvo će, bez naknade ponoviti postupak u slučaju postojanja njegove odgovornosti.

9.6. U slučaju da se utvrdi da je riječ o šteti uzrokovanoj radnjama Društva ili gubitkom predmeta, Društvo će Korisniku nadoknaditi nastalu štetu koja se procjenjuje u zavisnosti od starosti predmeta, daljnjoj nosivosti, veličini pukotine/mrlje isl. U slučaju da je riječ o potpunom uništenju Društvo će Korisniku nadoknaditi štetu u visini tržišne vrijednosti predmeta, uzimajući u obzir starost predmeta. Za utvrđivanje visine naknade štete u ovom slučaju Korisnik je obvezan dostaviti Društvu podatak o starosti predmeta i dokaz o kupnji (račun).U slučaju nedostataka dokaza o kupnji proizvoda (račun), kako bi se utvrdila trenutna tržišna vrijednost predmeta biti će potrebno provesti istragu o cijeni predmeta u trenutku kupnje i starosti predmeta.

9.7. Uzimajući u obzir životni vijek predmeta kako je isti opisan u točki 3.1. ovih Općih uvjeta tržišna vrijednost predmeta u odnosu na vrijednost predmeta umanjuje se po godinama starosti predmeta u postocima kako slijedi:

Tablica procjene isplatne vrijednosti predmeta

Vrsta odjeće Prosječan vijek trajanja 0-12 mjeseci <2 godine < 3 <4 godine <5 godina
Tkanina 4 50,00% 40,00% 30,00% 20,00% 0,00%
Prirodno krzno 7 80,00% 70,00% 60,00% 50,00% 40 % i manje
Glatke i velur kože 5 70, 00 % 60,00% 50, 00 % 50, 00 % 50,00%
Mc cloud jakne 5 80,00% 70,00% 60,00% 60,00% 60,00%
Odijelo 4 50-70 % 40,00% 30,00% 30,00% 20,00%
Hlače, suknje, košulje 3 50,00% 40,00% 30,00% 20,00% 20,00%
Sportska odjeća 2 40,00% 30,00% 20,00% 0,00% 0,00%
Popluni 7 50-70 % 50,00% 40,00% 30,00% 20,00%
Zavjese 5 40,00% 30,00% 20,00% 10,00% 0,00%
Tepisi 7 40,00% 30,00% 20,00% 20,00% 10,00%

9.8. Ukoliko se reklamacija riješi na obostrano zadovoljstvo Korisnik i Društvo će o navedenom potpisati zapisnik te Potvrdu o primitku s osnova naknade štete/ odnosno, u opciji Korisnika, o zamjenskom ispunjenju obveze korištenjem usluga Društva u visini utvrđenog iznosa štete.

9.9. U slučaju potpunog uništenja predmeta, trenutkom potpisivanja Potvrde o isplati štete odnosno o korištenju usluga Društva umjesto isplate, uništeni predmet prelazi u vlasništvo Društva, te Korisnik više ne polaže nikakva prava na istom.

9.10. Ukoliko se reklamacija Korisnika ne može riješiti na obostrano zadovoljstvo provest će se vještačenje u za to ovlaštenim ustanovama ili uz pomoć ovlaštenog sudskog vještaka.

9.11. Neovisno o postojanju reklamacije Korisnik je bez odgode dužan Društvu podmiriti račun za izvršene usluge.

9.12. Do potpunog namirenja računa Društva za izvršene usluge, Društvo uzima za pravo zadržati predmet Korisnika nad kojim je usluga izvršena.

9.13. Prilikom prvog posjeta pojedinoj poslovnici Društva i preuzimanja predmeta od strane Korisnika djelatnici Društva zatražiti će od Korisnika pojedine osobne podatke.

9.13. Prilikom prvog posjeta pojedinoj poslovnici Društva i preuzimanja predmeta od strane Korisnika djelatnici Društva zatražiti će od Korisnika pojedine osobne podatke.

9.14. Osobni podatci prikupljaju se u svrhu sklapanja i ispunjenja ugovora. Društvo se obvezuje prikupljenim osobnim podacima postupati sukladno odredbama Opće uredbe i zaštiti podataka (dalje u kestu “GDPR”) i pripadajućih primjenjivih propisa o zaštiti osobnih podataka. U tu svrhu Društvo sukladno odredbama čl. 13 i 14 GDPR-a daje slijedeće obavijesti

9.14.1. Osobne podatke navedene u ovim Općim uvjetima u svojstvu voditelja obrade prikuplja Galeb 1950 d.o.o., registrirano kod Trgovačkog suda u Zagrebu pod poslovnim brojem subjekta 04311388, OIB: 82998606548.

9.14.2. Društvo prikupljene osobne podatke može koristiti u svrhu sklapanja i ispunjenja ugovora o pružanju usluga i ispunjenja zakonskih obveza iz propisa područja djelatnosti Društva.

9.14.3. Podaci koji se prikupljaju su podaci o imenu i prezimenu, broju telefona/mobitela. Prikupljeni podaci se ne dostavljaju trećim osobama i ne izvoze izvan EU.

9.14.4. Društvo će podatke koje prkuplja čuvati u bazi podataka 6 godina od sklapanja ugovora.

9.14.5. Društvo poštuje prava ispitanika na pristup, ispravak, brisanje i ograničavanje obrade osobnih podataka, kao i prava na ulaganje prigovora na obradu i prava na prenosivost podataka.

Navedena prava ispitanici ostvaruju podnošenjem pisanog zahtjeva Društvu i/ili Službeniku za zaštitu osobnih podataka. Pravo na podnošenje prigovora ostvaruje se prigovorom Agenciji za zaštitu osobnih podataka.

9.14.6. Korisnik je prihvaćanjem Ovih općih uvjeta obaviješten da Društvo prikuplja, obrađuje i koristi osobne podatke koje od njega zatraže djelatnici Društva.

p

10. Korisnik je dužan preuzeti predmet za koje je Društvo izvršilo uslugu u roku od 30 dana od dana zaprimanja predmeta koji je naznačen na Primki.

U slučaju da Korisnik ne preuzme predmet u roku od 30 dana Društvo protekom roka od 60 dana ima pravo raspolagati predmetom, te će sukladno Zakonu o zbrinjavanju tekstilnog otpada nepreuzeti predmet predati Caritasu ili društvu za zbrinjavanje otpada.

p

11. Društvo vrši usluge sukladno važećem cjeniku koji je dostupan u svakoj poslovnici Društva. U slučaju da pojedine usluge u određenom razdoblju budu na akciji isto će biti navedeno u svakoj od poslovnica društva.

p

12. Na sve odnose između Korisnika i Društva koji nisu definirani ovim Općim uvjetima primjenjuju se na odgovarajući način važeći propisi Republike Hrvatske.

p

13. Za rješavanje sporova proizašlih iz ili u svezi s uslugama Društva bit će nadležan sud u Republici Hrvatskoj.

Galeb 1950 d.o.o.

Rezervirajte termin ili pošaljite vaš upit: